Problème après mise à jour vers version 3.0.0

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 8 months ago #260034

-- HikaShop version -- : 3.0.0
-- Joomla version -- : 3.6.5

Bonjour,
Suite à la dernière mise à jour, un problème est apparu dans ma boutique.

Lorsque j'ajoute un produit au panier, un message d'erreur apparait dans le module "panier":
Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/[mon domaine]/components/com_hikashop/views/product/view.html.php on line 2269.

Malgré que la quantité minimale pour ce produit soit fixée à 50, un seul exemplaire du produit est ajouté au panier.
De ce fait, la méthode de livraison proposée est incorrecte.

En espérant que quelqu'un ici puisse me venir en aide.
D'avance, merci.

Last edit: 7 years 8 months ago by Jerome. Reason: please enter a real and valid version number

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 26121
  • Thank you received: 4023
  • MODERATOR
7 years 8 months ago #260047

Bonjour,

Votre site web est bloqué et il faut un compte afin de pouvoir y accéder.
Nous ne pouvons pas reproduire votre soucis de module de panier ; il nous faut donc pouvoir regarder le contenu de votre page et les requêtes effectuées afin de pouvoir comprendre un peu plus ce qu'il se passe.

Pour votre deuxième soucis, merci de fournir des captures de la configuration produit afin que nous puissions reproduire votre configuration sur un site local.

Cordialement,


Jerome - Obsidev.com
HikaMarket & HikaSerial developer / HikaShop core dev team.

Also helping the HikaShop support team when having some time or couldn't sleep.
By the way, do not send me private message, use the "contact us" form instead.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 8 months ago #260077

Bonjour Jérôme,
J'ai pu résoudre une partie du problème en ajoutant une colonne "payment" dans la table "#_hikashop_cart".
À présent, j'arrive à nouveau à passer des commandes, ce qui était impossible avant.

J'ai pu désactiver le mode "legacy" pour "add to cart" et "backend admin". Je rencontre toutefois un problème si je désactive le mode "legacy" pour le check out ; il m'est alors impossible d'aller au delà du sélecteur du mode de livraison. Un autre souci que je rencontre également, même lorsque le legacy-checkout est activé; mes frais de livraison sont systématiquement à zéro sur les factures alors même qu'ils sont configurés dans ma méthode de livraison...

Je vous ai communiqué par messagerie privée, les identifiants de connexion d'un compte administrateur actif sur le site avec lequel je rencontre des difficultés.

D'avance, merci.

Last edit: 7 years 8 months ago by vallottoni.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 26121
  • Thank you received: 4023
  • MODERATOR
7 years 8 months ago #260091

Bonjour,

1 - Merci de lire ma signature de forum attentivement :

Also helping the HikaShop support team when having some time or couldn't sleep.
By the way, do not send me private message, use the "contact us" form instead.

Votre message privé ne sera pas lu

2 - Si vous avez des soucis de base de données, vous pouvez utiliser le "check database" via la configuration d'HikaShop.

3 - Veuillez re-télécharger HikaShop 3.0 afin d'avoir les dernier patchs publiés durant le week end.
Si le problème persiste ; merci de fournir des capture de votre configuration (comme demandé et expliqué précédemment)

Cordialement,


Jerome - Obsidev.com
HikaMarket & HikaSerial developer / HikaShop core dev team.

Also helping the HikaShop support team when having some time or couldn't sleep.
By the way, do not send me private message, use the "contact us" form instead.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 8 months ago #260151

Bonjour Jérôme,

1 - J'en prends bonne note. Les identifiants de connexion ont donc été envoyés à l'instant via le formulaire de contact.

2 - J'ai déjà effectué à plusieurs reprises le "check database" qui ne m'a jamais signalé aucune erreur; pas même lorsque le mode debug indiquait qu'il manquait une colonne dans la table "#_hikashop_cart" d'aileurs...

3 - J'ai téléchargé la dernière version de HikaShop 3.0.0 qui ne corrige malheureusement pas le problème rencontré. Je vous envoie donc mes captures d'écran (celle de la configuration produit + celles de la configuration d'un produit).

Pour rappel, le problème que je rencontre lorsque le legacy-checkout est activé est que les frais de livraison restent à zéro, malgré qu'une mode d'envoi payante ait été sélectionnée par l'internaute. Lorsque je désactive le legacy-checkout, il est impossible d'aller au-delà de l'étape "mode de livraison"; l'utilisateur peut sélectionner le mode de son choix, mais impossible de passer à l'étape suivante.

D'avance, merci de l'aide que vous pourrez m'apporter.

PS: j'ignore si cette indication peut servir, je remarque en consultant PHPmyAdmin qu'il existe une table "#_hikashop_shipping" qui contient bien mes différents modes de livraison et une autre table "#_hikashop_shipping_price" qui est absolument vide.

Last edit: 7 years 8 months ago by vallottoni.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 82518
  • Thank you received: 13282
  • MODERATOR
7 years 8 months ago #260283

Bonjour,

Malheureusement, l'accès fourni ne nous permet pas d'accéder à la configuration HikaShop, donc nous n'avons pas pu voir le soucis.
Sur votre passage en caisse, d'après ce que je vois, vous avez le checkout legacy activé et la méthode de livraison sélectionnée n'est pas prise en compte car lorsque je retourne sur la première étape après avoir sélectionné la méthode de livraison, je n'ai pas de livraison, et si je retourne sur l'étape de livraison, je n'ai pas non plus de méthode de livraison sélectionnée alors qu'elle devrait l'être.
C'est comme si la sélection était ignorée mais permettait quand même de finir le passage en caisse. C'est vraiment bizarre.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 82518
  • Thank you received: 13282
  • MODERATOR
7 years 8 months ago #260285

Bonjour,

Pourriez vous également fournir un accès FTP car il va surement falloir débug le problème ?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 8 months ago #260289

Bonjour Nicolas,
Je vous remercie de votre réponse.
J'ai corrigé votre accès à la console d'administration et viens de vous envoyer par le formulaire de contact, les identifiants FTP.
Bien cordialement et merci de l'aide que vous pourrez m'apporter.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 82518
  • Thank you received: 13282
  • MODERATOR
7 years 8 months ago #260364

Bonjour,

Merci nous avons bien reçu l'accès FTP.
Cependant, il ne permet pas de modifier les fichiers:
monosnap.com/file/BLZetLQ5jD85lwdEmIiEkWQxeeJnLx
Pourriez-vous faire quelque chose pour cela car c'est nécessaire pour pouvoir débug le problème ?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 8 months ago #260369

Bonjour,
Je vous ai envoyé par le formulaire de contact, de nouveaux identifiants FTP qui permettent d'intervenir.
D'avance, merci.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 82518
  • Thank you received: 13282
  • MODERATOR
7 years 8 months ago #260384

Bonjour,

Avec les nouveaux identifiants FTP, je n'arrive pas du tout à me connecter au serveur FTP:
monosnap.com/file/lbdBcco6tddKNwIgG6GyMYvCKx6jVS

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 382
  • Thank you received: 13
  • Hikashop Business
7 years 8 months ago #260601

Bonjour, même soucis que moi résolu aprés mise à jour nouveau paquet :

https://www.hikashop.com/forum/5-support-en-francais-french-support-/888491-notice-trying-to-get-property-of-non-object.html

Cordialement.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 8 months ago #260608

Hi!

I have test the last package that solves the first problem watched on my website. But the shipping step still doesn't work yet.

I've checked with my web hosting, they solve the problem with edition rights on the FTP. I already send my login-data by the contact us form.

Thanks for your help!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 82518
  • Thank you received: 13282
  • MODERATOR
7 years 8 months ago #260617

Hi,

Thanks. We were able to use the FTP account now and fix the problem. We've added a patch on our end too.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 8 months ago #260703

Thanks! It works fine now with the legacy-checkout activated. If I turn of the legacy-checkout, the problem with the selection of the shipping method is the same that I've encountered before. Is this normal ?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 26121
  • Thank you received: 4023
  • MODERATOR
7 years 8 months ago #260763

Hi,

I performed some tests and I saw the problem.
I'll see to reproduce it in my local website in order to create a patch ; it looks like you're using a warehouse but because there is just one single warehouse in the cart, some values are not displayed correctly.
Like the value of your shipping methods, which should be "8@1" instead of just "8".
But even if the warehouse is not provided, the cart system should be able to catch it and assign the value to the right warehouse.
It will require some time, but that issue will be fixed.

Regards,


Jerome - Obsidev.com
HikaMarket & HikaSerial developer / HikaShop core dev team.

Also helping the HikaShop support team when having some time or couldn't sleep.
By the way, do not send me private message, use the "contact us" form instead.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 26121
  • Thank you received: 4023
  • MODERATOR
7 years 7 months ago #260788

Hi,

The patch is now available ; you can re-download HikaShop 3.0 to get it.

Regards,


Jerome - Obsidev.com
HikaMarket & HikaSerial developer / HikaShop core dev team.

Also helping the HikaShop support team when having some time or couldn't sleep.
By the way, do not send me private message, use the "contact us" form instead.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 7 months ago #260795

Hi! Thanks a lot for the patch who solved the issue. Four other strange things that I've found after that I've desactivated the legacy-checkout:
– the submit button appears two times in relation with a personal field; on time in French and an other in English.
– the shipping coasts aren't updated in the caddie plugin when I switch shipping method ?
– the total amount in the caddie-view isn't in the correct column now (it was different before).
–the admin dashboard panel modules shows all with 0.00 quantities/amount.

Attached print screens for all of these issues.

Thanks for your help!

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 26121
  • Thank you received: 4023
  • MODERATOR
7 years 7 months ago #260796

Hi,

1 - The first button is to submit the custom field block ; the second button is the "next" for the step.

2 - Does the shipping block is refreshing when you change the shipping method.
With the patch, the ajax return will be "positive" and you should see several block refreshing, the cart including.
If you have JS error or problem in the return content, the cart (and the shipping block) won't refresh.

3 - Which cart are you talking about exactly (so I can look in the right view).

4 - Do you have confirmed orders ?
The dashboard is basing is processing on the invoice creation date ; which mean that you must have the "invoice order status" configured.
Please check your settings in the "System > order statuses" and also your order listing in the backend.

Regards,


Jerome - Obsidev.com
HikaMarket & HikaSerial developer / HikaShop core dev team.

Also helping the HikaShop support team when having some time or couldn't sleep.
By the way, do not send me private message, use the "contact us" form instead.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Posts: 69
  • Thank you received: 1
  • Hikamarket Frontedition Hikashop Business
7 years 7 months ago #260870

Hi! Here my answers to your requests:

1 - Ok, so my users have first to press the submit-button and after the next-button ? I think that, before the new check-out, the submit-button automatically validate the custom field block; is it a way to hide the submit-button if it's not essential for the checkout process ?

2 - Yes, the shipping block is refreshing when I change the shipping method, but the cart-module isn't refreshed by the way (see firs attached file). Is this normal ?

3 - I've installed the last available patch and the issue is now solved. Thanks.

4 - Yes I have manually confirmed the orders but nothing has change in the dashboard. Any idea of the origin of this problem ?

Thanks a lot for your help :)

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.105 seconds
Powered by Kunena Forum